همکاری‌ سپاه و ارتش در آزادی سوسنگرد بدون اطلاع بنی‌صدر انجام می‌شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همکاری‌های سپاه و ارتش برای آزادی سوسنگرد به دلیل مخالفت‌های بنی‌صدر بدون اطلاع وی انجام می‌شد و این دو ارگان نظامی همکاری نزدیک اما پنهانی را با یکدیگر داشتند.

خبرگزاری فارس: همکاری‌ سپاه و ارتش در آزادی سوسنگرد بدون اطلاع بنی‌صدر انجام می‌شد

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل ازخبرگزاری فارس از سوسنگرد، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد در سخنانی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز شکست حصر سوسنگرد این بود که این شهر اولین شهری بود که با مقاومت مردمی آزاد شد.

وی افزود: در واقع شکست حصر سوسنگرد شکست سنگینی را به دشمن بعثی وارد کرد و این شکست سرمنشاء ناکامی‌های دیگر دشمن در جنگ بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رژیم بعث عراق سودای تصرف شش روزه خوزستان را در سر می‌پروراند اما آنچه در عمل اتفاق افتاده مقاومت دلیرانه ملت ایران بود.

جعفری تصریح‌کرد: در واقع ایمان و توکل بر خدا در کنار فرهنگ و مکتب تشیع وقتی با دلاورمردی مردان و زنان ایرانی همراه شد دشمن را به شکست واداشت.

وی اضافه‌کرد: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی نیز مرهون همین ایستادگی‌ها، مقاومت و دلامردی‌های هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: صدام و هم‌پیمانانش همه محاسبات نظامی را برای رسیدن به هدف خود انجام داده بودند اما از یک چیز غافل شده بودند و آن نیز نیروهای مردمی بود.

جعفری افزود: همین نیروی بزرگ نیز وقتی با تمام توان وارد صحنه شد تمام برنامه‌ها و محاسبات آنها را بر هم ریخت و معادلات را کاملا تغییر داد.

وی گفت: شکست حصر سوسنگرد ترس زیادی را در نیروهای بعثی ایجاد و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این در حالی بود که اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد ممکن بود جنگ سرنوشت دیگری پیدا کند.

جعفری تصریح‌کرد: اما با عنایت الهی و ایستادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی سوسنگرد آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

وی با اشاره به خیانت‌های بنی‌صدر اضافه‌کرد: بنی‌صدر مخالف حضور نیروهای مردمی در جنگ بود و با نگاه لیبرالی خود خواستار مذاکره با عراقی‌ها شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: حتی همکاری‌های سپاه و ارتش نیز به دلیل مخالفت‌های بنی‌صدر بدون اطلاع وی انجام می‌شد و این دو ارگان نظامی همکاری نزدیک اما پنهانی را با یکدیگر داشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا